تصادف شدید خودرو پراید و میکسر در بزرگراه پیامبر اعظم(ص)+تصویر جزئیات برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ویژه داوطلبان سیل‌زده (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ورود ۱۴۵ هزار گردشگر سلامت به مشهد در سال ۱۴۰۳ مصرف کدام کنسروها ممنوع است؟ طرز تهیه کیک توت‌فرنگی با مارمالاد و کرم کاستارد + عکس کشف ۷۳ فقره سرقت ضبط و پخش خودرو در مشهد دستبرد ۸ میلیاردی به یک ساعت‌فروشی در مشهد ویدئو | فرود بدون چرخ یک هواپیمای باری در فرودگاه استانبول پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری در مشهد چه مقدار آب برای سلامت کلیه‌ها لازم است؟ بهترین روش برای نو و تمیز نگه‌داشتن فرش‌ها علت چرخش مچ پا چیست؟ عوامل خطر «زوال عقل زودرس» را بشناسید خوابیدن روی زمین برای کمردرد خوب است یا بد؟ ترفند‌های مفید و کاربردی برای تمیزکردن و مراقبت از وسایل چوبی هشدار فرماندار طرقبه-شاندیز به گردشگران برای احتمال وقوع سیلاب (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارتباط جالب ایجاد نفخ با کمبود یک ویتامین خواص ویژه موز سیاه شده که نمی‌دانستید اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر سرزمین وحی از ۲۱ فرودگاه کشور
سرخط خبرها

مراجعه بیش از ۵۹۲ هزار نفر به مراکز خدمات جامع سلامت در طرح سلامت نوروزی

  • کد خبر: ۲۱۹۵۷۰
  • ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵
مراجعه بیش از ۵۹۲ هزار نفر به مراکز خدمات جامع سلامت در طرح سلامت نوروزی
جانشین ستاد نوروزی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در قالب طرح سلامت نوروزی بیش از ۵۹۲ هزار نفر به مراکز خدمات جامع سلامت در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کردند که از این تعداد ۲۶۶ هزار و ۸۶ نفر به مشهد مقدس اختصاص دارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دکتر محمد رضا جویا با بیان اینکه طرح سلامت نوروزی در حوزه بهداشت از ۱۵ اسفند ماه آغاز و تا پس از عید سعید فطر ادامه دارد خاطر نشان کرد: خدمات ارئه شده به زائران و مجاوران امام رضا (ع) در بخش‌های مختلف حوزه بهداشت در ایام نوروز با رضایت بالای مردم همراه بوده و خوشبختانه تا بدین لحظه مشکل خاصی در بخش‌های بیماری‌ها، سلامت خانواده، مدیریت گسترش و فعالیت پایگاه‌های مراقبت مرزی مشاهده نشده است.

وی تصریح کرد: در حوزه نظارت‌ها و از ۱۵ اسفند ماه سال گذشته تا کنون ۴۸ هزار و ۵۸ مورد بازدید از مراکز تهیه طبخ، توزیع و عرضه مواد غذایی در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشتیم که ۳۱ هزار و ۵۳۲ مورد آن در شهر بوده و نتیجه این بازدید‌ها منجر به صدور ۸۳۹۵ اخطار، ۱۰۱۷ مورد معرفی به مرجع قضائی و ۱۱۴ پلمب در سطح دانشگاه و صدور ۶۴۶۴ اخطار، معرفی ۷۲۳ فرد متخلف به دستگاه قضایی و ۸۳ مورد پلمب آن در شهر مشهد شده است.



جانشین ستاد نوروزی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تعداد اماکن عمومی بازرسی شده در شهر مشهد و سطح دانشگاه تا به این لحظه ۱۰ هزار و ۵۸۱ و ۱۷ هزار و ۵۶۱ مورد بوده که خروجی آن منجر صدور ۳۳۴۹ اخطار، ۱۸۳ معرفی به دستگاه قضایی و ۱۴ پلمب در مشهد و ۳۳۴۹ اخطار، ۱۸۳ مورد معرفی به مرجع قضایی و ۲۰ پلمب در سطح دانشگاه بوده است، خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف هم تا به این لحظه کشف و ضبط ۱۴ هزار و ۶۶۹ کیلوگرم در شهر مشهد و ۳۴ هزار و ۴۰۲ کیلوگرم در سطح دانشگاه داشتیم که تمامی این اقلام معدوم سازی شدند.

دکتر جویا با ذکر این نکته که در حوزه بیماری‌ها تعداد ۱۴۰۶ مورد نمونه‌گیری در بازه زمانی ۱۵ اسفند ماه سال گذشته تا کنون در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده که ۹۶۵ مورد آن در شهر مشهد بوده است، تأکید کرد: همچنین در طی این مدت و در حوزه بیماری‌ها ۱۷۱۶ مورد شناسایی فرد مشکوک به بیماری واگیر، ۱۵۴۲ مورد حیوان گزیدگی، انجام ۳۸۲۱ مورد واکسیناسیون هاری و ۷ مورد شناسایی طغیان در حوزه تحت پوشش این دانشگاه داشتیم که به ترتیب ۱۲۰۴، ۷۵۱، ۲۰۰۴ و ۶ مورد آن در شهر مشهد بوده است.

وی در رابطه با اقدامات صورت گرفته در حوزه سلامت خانواده، بیان کرد: در این حوزه پراهمیت تا به این لحظه ۴۴ هزار و ۳۴۱ مورد مراقبت از مادر باردار، ۱۰ هزار و ۷۰۰ مورد مراقبت پس از زایمان، ۶۲ هزار و ۳۶ مورد مراقبت از کودکان زیر ۵ سال و برگزاری کلاس‌های مشاوره حین ازدواج برای ۱۹۲۵ زوج داشتیم که از این میزان ۲۴ هزار و ۳۳۲، ۶۴۸۵، ۳۶ هزار و ۲۵۸ و ۱۲۸۵ مورد آن در شهر مشهد بوده است.

جانشین ستاد نوروزی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: یکی از برنامه‌های ما در حوزه مشاوره حین ازدواج بوده که برنامه‌های آن در ایام نوروز در شهر مشهد در مرکز بهداشت شماره ۲ این شهر برگزار می‌شود و در شهرستان‌ها هم متناسب با نیاز و درخواست متقاضیان برگزاری این کلاس‌ها را داشته و داریم و طبق آخرین آمار ثبت شده تاکنون ۳۸۵۰ دختر و پسر در آستانه ازدواج در این کلاس‌ها حاضر شده‌اند که از این تعداد ۲۵۷۰ نفر آنها دختران و پسران مشهدی در آستانه ازدواح بودند.

دکتر جویا تصریح کرد: همچنین فعالیت دیگر خادمان حوزه بهداشت در ایام اجرای طرح سلامت نوروزی در خصوص مدیریت گسترش و مراجعه مردم به مراکز خدمات جامع سلامت بوده و تاکنون ۵۹۲ هزار و ۳۲۴ نفر به این مراکز در سطح شهر‌های حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۲۶۶ هزار و ۸۶ نفر از آنها به مراکز فعال در سطح شهر مشهد مراجعه نموده‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین باید اشاره کنیم که در همین حوزه تعداد مهمان یا مسافر خارج از شهرستان مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت شهر مشهد و شهر‌های تابعه این دانشگاه هم به ترتیب ۱۸ هزار و ۳۰۷ و ۳۰ هزار و ۲۳۶ نفر بوده است و این افراد خدمات بهداشتی موردنیاز را در این مراکز دریافت کردند.

دکتر جویا با ذکر این نکته که تعداد واکسن تزریق شده پولیو از ابتدای طرح سلامت نوروزی حوزه بهداشت تاکنون ۱۴ هزار و ۲۱۳ دُز بوده است، تأکید کرد: از ۱۵ اسفند ماه سال گذشته تا کنون ۱۲۱ هزار و ۶۹۷ نفر ورودی به کشور، ۱۰۷ هزار و ۲۸۱ نفر خروجی از کشور از داشتیم و در طی این مدت ۱۱۹ هزار و ۱۲۳ مورد مراقبت سندرومیک، شناسایی ۴۰ بیمار سندروم و انجام مورد نمونه تشخیصی از تمامی این افراد صورت پذیرفت.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح سلامت نوروزی تا کنون به ۱۱۶۰ شکایت مردمی ثبت شده در سامانه ۱۹۰ رسیدگی شده و با متخلفان طبق قانون برخورد شده که از این میزان ۹۰۶ مورد در شهر مشهد بوده است و از مردم می‌خواهیم که در صورت مشاهده هرگونه مشکل بهداشتی موضوع را به کارشناسان این سامانه اطلاع دهند تا که آن موضوع بلافاصله توسط بازرسان حوزه بهداشت مورد بررسی و رسیدگی قرار بگیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->